Legalisatie handtekening
Moet u bewijzen dat uw handtekening op een document van u is? U kunt uw handtekening laten legaliseren. U zet dan bij de gemeente uw handtekening op het document waar een gemeenteambtenaar bij is. U moet hiervoor een afspraak maken.
Meenemen
- Uw identiteitsbewijs (paspoort, ID-kaart of rijbewijs)
- Het document waarop u de handtekening wilt plaatsen
Wat u moet weten
Garantstelling of logiesverstrekking
Om een visum te kunnen krijgen, hebben bezoekers die u krijgt uit niet-Europese landen een bewijs van garantstelling of logiesverstrekking nodig. Met een logiesverstrekking bevestigt u dat bezoek uit het buitenland bij u verblijft.
Met een garantstelling verklaart u ook financieel garant te staan voor het bezoek. Een garantstelling is nodig als uw bezoeker onvoldoende inkomen heeft. U vult het formulier van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) in. Deze vindt u op de website van de Immigratie- en Naturalisatiedienst. U ondertekent het formulier nog niet.
Gaat het om garantstelling en heeft u een echtgenoot of geregistreerd partner, dan moet ook hij/zij dit formulier samen met u persoonlijk aan de balie ondertekenen.
Kosten 2024
Het legaliseren van een handtekening kost € 10,65.