Hulp bij geldzaken
Heeft u soms moeite om alle rekeningen op tijd te betalen? Iedereen kan weleens geldzorgen hebben. Bijvoorbeeld door scheiding, ziekte of het verlies van uw baan. Of omdat u onverwacht extra kosten heeft. Kredietbank Nederland helpt bij schulden of betalingsachterstanden. Zij helpen u om weer grip op uw geldzak en te krijgen. De hulp is vrijblijvend en kost u niets.
Wat u moet weten
Kredietbank Nederland
De gemeente werkt samen met Kredietbank Nederland. Kredietbank Nederland helpt bij schulden of betalingsachterstanden. Zij helpen u om weer grip op uw geldzaken te krijgen. De hulp van Kredietbank Nederland gratis.
U kunt Kredietbank Nederland op de volgende manieren bereiken:
- telefonisch via 088-6262777;
- per e-mail via hilvarenbeek@kbnl.nl
Farent
Heeft u geldzorgen en u wilt praten over uw geldzaken, maar u heeft nog geen schuldhulpverlening nodig? Farent is een organisatie waar inwoners terecht kunnen met vragen over zaken uit het dagelijkse leven, zoals geldzaken. Op Farent.nl vindt u meer informatie over hoe zij werken. De hulp is vrijblijvend en kost u niets.
Farent is gevestigd aan Schoolstraat 38 in Hilvarenbeek. U kunt ze telefonisch bereiken via 088 023 7500 of kom langs tijdens het inloopspreekuur op maandag van 09.00 tot 10.00 uur.
Schuldhulpverlening betekent dat iemand met schulden hulp krijgt van een organisatie. Ze helpen en begeleiden die persoon bij het terugbetalen van hun schulden.
Vroeg waarschuwen bij schulden (vroegsignalering)
Als onderdeel van de Wet gemeentelijke schuldhulpverlening (Wgs) krijgen wij een signaal wanneer iemand een betalingsachterstand heeft. Die signalen ontvangen wij onder andere van woningcorporaties, energiebedrijven, zorgverzekeraars en waterbedrijven. Wij mogen met u contact opnemen om te vragen of u hulp nodig heeft. Dit heet vroegsignalering.
We helpen u met uw geldzaken. Als we er vroeg bij zijn, kunnen we samen met u ervoor zorgen dat er geen grote(re) geldzorgen komen. Zodat u niet jarenlang een schuldregeling (een plan om uw schulden terug te betalen) moet volgen, uw huis uitgezet moet worden of dat u geen elektriciteit, gas of water meer heeft.
Hoe wij werken
- Wij krijgen een signaal dat u bij een organisatie (b.v. woningcorporatie, energiebedrijf, e.d.) een of twee maanden niet heeft betaald.
- We sturen u een brief of een e-mail. Als het om een klein bedrag gaat, laten wij het aan u over of u een afspraak wilt om te kijken of we iets kunnen doen.
- Wanneer het om een groter bedrag gaat, dan sturen wij u een e-mail of we bellen u op. We stellen voor om met u te praten of nodigen u uit voor een gesprek. In zo’n gesprek kijken we, samen met u, naar uw financiële situatie en maken wij met u een overzicht van uw inkomsten en uitgaven.
- We kunnen u advies geven of samen met u een plan maken om geen geldproblemen te krijgen.
Als u een gesprek wilt over uw geldzaken hoeft u natuurlijk niet te wachten tot u van ons een bericht krijgt. U kunt altijd, gratis en vrijblijvend, bij Farent een afspraak maken.
Wat we bespreken blijft tussen ons
Informatie die u ons geeft delen we alleen met anderen als u dat goed vindt. We slaan informatie niet op. We sturen het ook niet door aan iemand anders.