Gehandicaptenparkeerplaats
Soms is het nodig om in de buurt van uw woning een eigen parkeerplaats te hebben. U heeft dan een gehandicaptenparkeerkaart voor bestuurders nodig en een geldig rijbewijs. U kunt de parkeerkaart digitaal aanvragen. De aanvraag kost u niets. De behandeling van uw aanvraag duurt 3 maanden.
Wat u moet weten
Voorwaarden
U kunt een gehandicaptenparkeerplaats op kenteken aanvragen als:
- u een geldig rijbewijs heeft
- u een gehandicaptenparkeerkaart voor bestuurders heeft
- de auto op uw naam (of op de naam van uw echtgenoot/partner) staat
- u niet kunt parkeren op eigen terrein
- er regelmatig geen vrije parkeerplaatsen in uw directe woonomgeving zijn
Nodig bij een aanvraag
- Een kopie van uw gehandicaptenparkeerkaart
Heeft u een leaseauto? Dan ook:
- Een kopie van het kentekenbewijs
- Een kopie van de overeenkomst waarop staat dat u de hoofdgebruiker bent.
Beoordeling
- We beoordelen de verkeerssituatie
- We vragen advies op bij de politie
- Wanneer we uw aanvraag goedkeuren, dan nemen we een verkeersbesluit
- We informeren buurtbewoners met een brief
- Binnen 6 weken na bekendmaking geen bezwaar? Dan leggen we uw parkeerplaats op
kenteken voor u aan
Kenteken wijzigen
Heeft u een andere auto? Geef dan het nieuwe kenteken door aan de gemeente. Stuur een e-mail gemeente@hilvarenbeek.nl.
Het volgende stuurt u mee:
- Een kopie van uw gehandicaptenparkeerkaart
- Indien u een leaseauto heeft dan ook: kopie kentekenbewijs en een kopie van de overeenkomst waarop staat dat u de hoofdgebruiker bent
De gemeente past daarna het kenteken op het bord van uw gehandicaptenparkeerplaats aan.
Niet eens
Bent u het niet eens met een beslissing van de gemeente? Dan kunt u hier bezwaar tegen maken.