Automatisch incasso aanvragen
U kunt de gemeentelijke belastingen zelf overmaken, maar u kunt ook met automatische incasso betalen. U geeft ons dan toestemming om de belastingaanslag in 10 termijnen van uw bankrekening af te schrijven. U kunt met het digitale formulier een automatische incasso aanvragen, stopzetten of het bankrekeningnummer wijzigen. U heeft hiervoor DigiD nodig.
Wat u moet weten
Machtigen met DigiD
Voor het aanvragen, wijzigen of stopzetten van automatisch incasso heeft u DigiD nodig. Heeft u geen DigiD? U kunt dit aanvragen bij de Rijksoverheid of gebruik het machtigingsformulier bij uw belastingaanslag.
Incasso wijzigen of stopzetten
U kunt de machtiging op ieder gewenst moment wijzigen of intrekken. Dat kan via hetzelfde digitale formulier. U heeft hiervoor DigiD nodig.
Betalen in 10 termijnen
De termijnen zijn van maart tot en met december. Steeds de laatste dag van de maand, tenzij dat een feestdag is. We schrijven het bedrag af in maximaal tien termijnen.
Dat gebeurt op de volgende data: 31 maart 2025, 30 april 2025, 31 mei 2025, 30 juni 2025, 31 juli 2025, 31 augustus 2025, 30 september 2025, 31 oktober 2025, 30 november 2025, 31 december 2025.
Geen machtiging
Geeft u ons geen machtiging, zorg dan dat u het aanslagbiljet volledig betaalt voor eind mei. Zet bij het internetbankieren het aanslagnummer. Het is rekeningnummer is NL94BNGH0285141317 ten name van Gemeente Hilvarenbeek Belastingen.
Contact opnemen
Staat het antwoord op uw vraag hier niet bij? Neem dan contact op met ons.
Team Belastingen
E-mailadres: invordering@hilvarenbeek.nl
Telefoon: (013) 505 83 00